Activitatile LTAS in programul PULCHRA – martie 2021

Luna martie a anului 2021 a însemnat continuarea activităților de instruire și de cercetare a elevilor implicați în acest proiect. Cele mai multe activități s-au desfășurat în zilele de marți, miercuri și joi ale lunii martie, cu participarea fizică a echipei de proiect (formată din elevi ai claselor a IX-a și a X-a) după încheierea orelor în format online. Iată o sinteză a ceea ce s-a desfășurat in cadrul proiectului PULCHRA pe parcursul lunii martie în unitatea noastră de învățământ:

1. Cursul de reporteri

Zilele de 3 și respectiv 10 martie au fost cele în care s-a desfășurat cursul dedicat reporterilor in domeniul științelor. Profesorul Constantin Schiau a sintetizat Manualul tânărului reporter dedicat reporterilor PULCHRA și principiile care stau la baza jurnalismului modern și a disemninării informațiilor. Nu au lipsit nici activitățile necesare creării materiualului final al unui reporter, precum „Copacul Întrebărilor”, „Bulgărele de zăpadă”, „6 Formule de intrebări” și „Ce am aflat deja”, aceasta din urmă având și în domeniul didactic echivalentul unei metode de predare denumită „Știu / Vreau să știu / Am invățat”.

2. Cursul de cercetare

Ziua de 4 martie a fost dedicată predării cursului de cercetare. Doamnele profesoare Delia Duma, Lenuța Moldovan și Ana-Maria Agîrbiceanu au sintetizat materialele destinate cursului de cercetare și metodele folosite în cercetare, pornind de la simplu („cum poate fi definită cercetarea”) spre complex.

Ulterior echipa de proiect a parcurs elementele teoretice ale procesului de cercetare și a participat și la aspecte practice ale cercetării, atât în cazul metodei „Sfoara” cât și prin măsurarea temperaturilor în diverse puncte ale unității noastre de învățământ.

3. Montarea colectorului de praf

Un pas inainte în direcția cercetărilor echipei proiectului PULCHRA a fost montarea colectorului de praf în ziua de 9 martie. Într-o primă fază, la sfârșitul lunii februarie cercetătoarele noastre au asamblat stația meteorologică și au vopsit țeava de susținere a acesteia. Ulterior, pe 9 martie, cu sprijinul administratorului unității noastre de învățământ, elevele axentiste au montat colectorul de praf în curtea liceului și de atunci efectuează săptămânal măsurători atât ale temperaturii cât și ale cantităților de praf acumulate.

Prof. Schiau Constantin

Acest articol a post publicat în Noutati. Salvaţi ca şi semn de carte legătură permanentă. Publicaţi un comentariu sau lăsaţi un ping: Adresa Ping-ului.

Publicaţi un comentariu

Adresa dumneavoastră de e-mail nu va fi niciodată publicată sau redistribuită. Câmpurile necesare sunt marcate cu *

*
*

Puteţi folosi următoarele etichete şi atribute HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>