Navigare
- Activități
- Activitati eco
- Admitere clasa a IX-a
- Asociatia liceului
- Bacalaureat
- Buget general
- Burse
- Concurs posturi did. auxiliar
- Concurs posturi nedidactic
- Conducerea liceului
- Contributie 3.5%
- Decizii suspendare ore
- Despre
- Documente oficiale
- ECO-SCOALA
- Galerie foto 2023
- Galerii foto
- Informare protectia datelor
- Mapa managerului scolar
- Misiunea şi viziunea
- Oferta educationala
- Personalul liceului
- Proiecte si concursuri
- Resurse materiale
- Revolutionarul ,,Axente Sever”
- Transparenta veniturilor
- Contacte
Activitatile LTAS in programul PULCHRA – martie 2021
Luna martie a anului 2021 a însemnat continuarea activităților de instruire și de cercetare a elevilor implicați în acest proiect. Cele mai multe activități s-au desfășurat în zilele de marți, miercuri și joi ale lunii martie, cu participarea fizică a echipei de proiect (formată din elevi ai claselor a IX-a și a X-a) după încheierea orelor în format online. Iată o sinteză a ceea ce s-a desfășurat in cadrul proiectului PULCHRA pe parcursul lunii martie în unitatea noastră de învățământ:
1. Cursul de reporteri
Zilele de 3 și respectiv 10 martie au fost cele în care s-a desfășurat cursul dedicat reporterilor in domeniul științelor. Profesorul Constantin Schiau a sintetizat Manualul tânărului reporter dedicat reporterilor PULCHRA și principiile care stau la baza jurnalismului modern și a disemninării informațiilor. Nu au lipsit nici activitățile necesare creării materiualului final al unui reporter, precum „Copacul Întrebărilor”, „Bulgărele de zăpadă”, „6 Formule de intrebări” și „Ce am aflat deja”, aceasta din urmă având și în domeniul didactic echivalentul unei metode de predare denumită „Știu / Vreau să știu / Am invățat”.
2. Cursul de cercetare
Ziua de 4 martie a fost dedicată predării cursului de cercetare. Doamnele profesoare Delia Duma, Lenuța Moldovan și Ana-Maria Agîrbiceanu au sintetizat materialele destinate cursului de cercetare și metodele folosite în cercetare, pornind de la simplu („cum poate fi definită cercetarea”) spre complex.
Ulterior echipa de proiect a parcurs elementele teoretice ale procesului de cercetare și a participat și la aspecte practice ale cercetării, atât în cazul metodei „Sfoara” cât și prin măsurarea temperaturilor în diverse puncte ale unității noastre de învățământ.
3. Montarea colectorului de praf
Un pas inainte în direcția cercetărilor echipei proiectului PULCHRA a fost montarea colectorului de praf în ziua de 9 martie. Într-o primă fază, la sfârșitul lunii februarie cercetătoarele noastre au asamblat stația meteorologică și au vopsit țeava de susținere a acesteia. Ulterior, pe 9 martie, cu sprijinul administratorului unității noastre de învățământ, elevele axentiste au montat colectorul de praf în curtea liceului și de atunci efectuează săptămânal măsurători atât ale temperaturii cât și ale cantităților de praf acumulate.
Prof. Schiau Constantin